خبر مهم | سخنگوی دولت در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان چه گفت؟!

 فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت گفت: تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان بصورت نقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان بصورت اوراق برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.
خبر مهم | سخنگوی دولت در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان و فرهنگیان چه گفت؟!
کد خبر : ۷۶۷۴۸

سخنگوی دولت خبر‌های خوشی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد.

 فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت گفت: تا سقف ۸ هزار میلیارد تومان بصورت نقدی و ۳۰ هزار میلیارد تومان بصورت اوراق برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

مهاجرانی همچنین درخصوص تامین منابع مالی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری اظهار داشت: منابع مالی لازم برای متناسب سازی حقوق این گروه از بازنشستگان نیز تامین شده و هیچ مشکلی برای اجرای قانون در این خصوص نیز وجود ندارد.

روز گذشته حمید پور محمدی رئیس سازمان برنامه بودجه نیز روز ازتصویب آیین نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داده بود و اظهار امیدواری کرد که طی هفته جاری روند صدور احکام بازنشستگان آغاز شود.

اعلام نظر دو مقام عالی دولت پیرامون فراهم شدن تمهیدات لازم برای اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان می‌تواند خبر بسیار خوبی برای بازنشستگانی باشد که مدتهاست پیگیر اجرای این قانون هستند. 

بر اساس قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، دولت موظف است در سال اول (۱۴۰۳) ۴۰ درصد و در سال‌های بعد هر سال ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان تا سقف تعیین شده اضافه نماید.

پیگیری سازوکار‌های اجرایی قانون منوط به تشکیل کارگروه‌های ویژه در ۲ بخش بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی شده است.

این گروه از بازنشستگان از همسان سازی حقوق محروم شدند!
محمد رضایی، بازنشسته کشوری، درباره جلسه روز پنج‌شنبه با رئیس سازمان برنامه و بودجه، ابهامات مربوط به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را توضیح داد.

رضایی اشاره کرد که همسان‌سازی فعلاً با ۵۰ همت انجام می‌شود، زیرا در دولت قبل ۲۰ همت از ۷۰ همت پیش‌بینی شده برای این کار هزینه شده است. به گفته او، این به معنای نادیده گرفتن آن ۲۰ همت نیست و براساس قول رئیس سازمان برنامه و بودجه، بقیه این مبلغ در سال آینده به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

اخیراً یک نماینده مجلس اعلام کرده که به ۵۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران همسان‌سازی حقوق تعلق نمی‌گیرد. محمد رضایی، بازنشسته کشوری، در توضیح این موضوع گفت: «آقای تاج‌گردون اشاره کرده‌اند که این افراد، کسانی هستند که به‌تازگی بازنشسته شده و تا کنون حقوق کامل خود را دریافت کرده‌اند؛ بنابراین، شامل همسان‌سازی نمی‌شوند.»

وی در ادامه به توضیحاتی درباره جریان خالص و ناخالص در پرداخت‌ها که عارف، معاون ریاست‌جمهوری، مطرح کرده، پرداخت و بیان کرد: «بر اساس مباحث مطرح‌شده در جلسه‌ای که برگزار شد، اجرای همسان‌سازی به‌صورت ۹۰ درصد شاغل و مطابق با قانون انجام خواهد شد و در این زمینه جای نگرانی نیست.»

رضایی تأکید کرد: برخی از بازنشستگان معتقدند که یا همسان‌سازی باید با ۷۰ همت انجام شود یا هیچ، اما تأخیر در صدور احکام به دلیل کمبود بودجه به ضرر مستمری‌بگیران است. بهتر است احکام جدید هرچه زودتر صادر و معوقات بازنشستگان پرداخت شود تا این قشر زحمتکش از مشکلات مالی خارج شوند.

منبع: گسترش

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر